Saturday, June 26, 2010

Passion..

Passion adalah salah satu perkara yang aku kira adalah suatu perasaan yang membolehkan kita membuat sesuatu tanpa wujudnya rasa bosan..

" Nothing great in the world has ever been accomplished without passion.. "
Hebbel - (German Poet and Dramatist)

aku telah bertukar course dari Diploma in Information Technology kepada Diploma in Photography..

puncanya..? it's about passion..tanpa passion, tak akan menjadi..percayalah, kerja/belajar tanpa passion, satu hari nanti, hidup akan penuh tensi..

mahu kerja hari-hari macam robot tapi dalam hati penuh benci..? mahu belajar gila-gila macam hantu tapi haram tak masuk satu pun..?

aku tak mahu..

walau ramai yang bangkang, tidak sokong, tapi peduli apa..?, aku fikir..
hati aku, aku yang kenal..bukan mereka..aku tahu apa yang aku mahu..


" ikut hati mati, ikut rasa binasa.. "

jujur aku kata, aku langsung tidak pernah berpegang kepada pepatah itu dalam hidup aku..kalau benarlah kata pepatah itu, apa gunanya tuhan kurniakan hati dan perasaan kepada manusia, bukan..? tidak tuhan menjadikan sesuatu itu dengan sia-sia..

1 comment:

  1. ni aq faten 5C..
    aq cme nk ckp yg aq da tukr link bru..
    hana-world.blogspot.com

    ReplyDelete