Wednesday, July 21, 2010

Senyum..

Aku kagum melihat bagaimana seorang kanak-kanak tersenyum.
Begitu asli, tulus, dan ikhlas senyum mereka. Tidak hipokrit. Tiada apa yang berselindung disebalik senyuman itu.

Mereka senyum kerana diri mereka benar-benar gembira. Bukan untuk menutupi masalah atau kesedihan yang mereka alami.

Mereka senyum kerana mereka gembira.
Mereka menangis kerana mereka sedih.
Hipokrisi sifar.

Aku, tidak tahu mengapa setiap kali aku terlihat mana-mana kanak-kanak yang tersenyum, aku juga seolah-olah dapat merasai kegirangan mereka lalu menimbulkan satu perasaan yang menenangkan dan itu membuatkan aku juga turut tersenyum.

Kanak-kanak sungguh membahagiakan dan aku memang sukakan kanak-kanak :)

2 comments:

  1. Ambik lah sony VIAO putih tu syai,pegi bawak balik rumah hahaha XP

    ReplyDelete
  2. dah ada dah pun hairi..tak yah bawak balik..haha xP

    ReplyDelete